نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4954
-
الف
+

برترین فلم های ترسناک سینمای جاپان

فلم های ترسناک جاپانی معمولاً از ترسناک ترین و گاهی ناخوشایندترین فلم های ژانر وحشت هستند.

در این مطلب با ترسناک ترین فلم های تاریخ سینمای جاپان آشنا خواهید شد.

به گزارش آی فیلم 2 ،فلم های ترسناک جاپانی معمولاً از ترسناک ترین و گاهی ناخوشایندترین فلم های ژانر وحشت هستند . فلمسازان ژانر ترسناک جاپان، در طول سال های فعالیت خود جلوه متفاوتی به این ژانر بخشیده اند که به سختی می توان آن ها را در نمونه های غربی یافت.

فلم های ترسناک جاپانی که در ادامه این مطلب خواهید خواند ، ترسناک ترین فلم های ژانر وحشت در تاریخ سینمای این کشور به شمار می آیند.

1-حلقه (۱۹۹۸)

«حلقه» (Ringu) یک فلم ترسناک روانشناسانه به کارگردانی «هیدئو ناکاتا» است که بسیاری از افراد «ساداکو» کرکتری با موی بلند، ترسناک و نفرین کننده در این فلم را با نسخه بازسازی شده غربی در سال ۲۰۰۲ با نام «سامارا» می شناسند.

نسخه بازسازی شده تفاوت هایی با نسخه اصلی جاپانی داشت اما این تفاوت ها چندان قابل توجه نبودند.

این فلم ترسناک ، داستان یک گزارشگر تلویزیونی و مادری تنها به نام «ریکو» را روایت می کند که دیدن یک ویدئوی نفرین شده پس از سه روز باعث مرگ بیننده خواهد شد.

«حلقه» یکی از فوق العاده ترین فلم های ترسناک جاپانی بود که با استفاده از یک موضوع ساده ، ترس بی سابقه ای را در دل تماشاگران ایجاد کرد.

2- نبرد سلطنتی (۲۰۰۰)

«نبرد سلطنتی» (Battle Royale) یک فلم ترسناک_اکشن به کارگردانی «کینجی فوکاساکو» است که بر اساس رمانی به همین نام ساخته شده است.

در فلم «نبرد سلطنتی» محصلین یک لیسه توسط دولت وقت جاپان مجبور می شوند که در یک نبرد مرگبار شبیه فلم های «عطش مبارزه» (Hunger Games) یکدیگر را بکشند و در نهایت تنها بازمانده پیروز این نبرد خونین اجازه خواهد داشت از این محیط مرگبار خارج شود.

3- تتسوئو: مرد آهنین (۱۹۸۹)

فلم ترسناک کلاسیک «تتسوئو: مرد آهنین» (Tetsuo: The Iron Man) از آن دسته فلم های ترسناک جاپانی است که حتی بعد از اولین بار تماشای آن دیگر فراموشش نخواهید کرد.

این فلم ترسناک علمی تخیلی توسط «شینیا تسوکاموتو» کارگردانی شده و با بودجه ای ناچیز ساخته شد.

فلم در همان صحنه ابتدایی با یک موجود شبیه آدم آهنی آغاز می شود که در فضایی پر از نعل و دود، با خشونت تمام پای خود را شکاف داده و یک جسم آهنی را در آن فرو می کند. سپس او متوجه می شود که پای او کرم زده و در نهایت فریادزنان می گریزد.

یک تاجر جاپانی و همسرش بر اثر یک حادثه ترافیکی با این مرد تصادف می کنند و در نهایت وقتی که آن ها قصد دارند جنازه مرد آهنی را دور بیندازند، مرد آهنی آن ها را نفرین کرده و مرد مذکور به یک هیولای ماشینی تبدیل می شود.

این فلم یکی از ترسناک ترین و ناخوشایندترین فلم های ترسناک جاپانی لقب گرفته است.

4_ حلقه خودکشی (۲۰۰۱)

فلم «حلقه خودکشی» (Suicide Circle) که با نام «باشگاه خودکشی» در خارج از جاپان شناخته می شود یک فلم ترسناک جاپانی است که در سال ۲۰۰۱ توسط «سیون سونو» ساخته شد.

این فلم به بررسی خودکشی های فراگیری که به یکباره در جاپان رخ می دهد می پردازد و در این میان بازرسی به نام «کورودا» سعی در پی بردن به حقیقت پشت پرده این ماجرا دارد.

این فلم به خاطر تصویرسازی های ترسناک و کم نظیر در میان فلم های ترسناک جاپانی شناخته شده است.

در قسمت بعدی این گزارش شما را با دیگر فلم های ترسناک سینمای جاپان آشنا خواهیم کرد.

م ح / ح ح

نظر شما
ارسال نظر